Paliátsos...


Jag kan inleda dagens inlägg med att säga att ordet ovan betyder "pajas" på grekiska. För det är precis vad jag tycker att min nya s.k. psykolog är. En pajas, en riktig prakt-idiot rent utsagt.
Ni får ursäkta mig för detta plötsliga påhopp på min psykolog, ska ge er lite klarhet i detta så ni förstår vad som har hänt.
Jo. Som jag kanske berättade något överdetaljerat i mitt förra inlägg så blev jag häktad över natten för att ha slagit till en dörrvakt på Nota Bené (skitkrog för övrigt, gå förbi det ruttna stället och spotta på det om ni får chansen).
Jag blev inte fängslad eller något sånt, jag slapp t.o.m undan böter. Då hade jag en jävla tur tänker väl ni nu, men sanningen är att jag hellre skulle ha betalat dryga böter än att gå till psykologen som jag nu är tvungen att gå till varje tisdag samt fredag. Fattar ni vad jag får utstå för ett litet missöde? Eller ja, det hade ju kunnat vara bättre om jag fick en kompetent människa som psykolog iallafall, men sån tur hade jag naturligtvis inte.
Psykologen gör mig på riktigt dåligt humör. Han behandlar mig som en knarkmissbrukare och ställer frågor som om han tilltalade en 13-årig  flicka med mensbesvär - "misshandlade din pappa dig när du var barn?" "Mår du dåligt inombords?" "Är dina vänner dumma mot dig?" Såna där frågor, i princip. Idiot. Jag är en vuxen man som kan behärska mina känslor, förutom möjligen när jag är för full. Men det är allt, jag får se till att kontrollera mitt drickande helt enkelt, svårare än så är det inte. Måste bara få imbecillet Dr Alban att inse det.
En irriterad man loggar ut. Tills nästa gång, härda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Frossle.com
RSS 2.0
RSS 2.0