Odefinierad fredag / Jag <3 blues

Fredagen har äntligen kommit och jag är tröttare än någonsin. Det beror förmodligen på psykologen som tröttar ut mig på alla tänkbara sätt och vis, mentalt framför allt. Ni är säkert många som känner igen fredagskänslan, befriandet från vardagarna och hela lördagen att se fram emot. Ja, bara lördagen; det enda man går och gör på söndagar är att gruva sig inför måndagen, det vet ni alla är sant.

Eric Clapton spelas just nu för fullt i min blygsamma tvåa till lägenhet på högsta tillåtna volym så att inte hyresvärdinnan blir sur, den gammeltackan sitter och letar efter fel på folk för jämnan. Förstår inte hur man orkar leva så. Visst, lite pessimistisk får man väl lov att vara tycker jag, men bara mot saker man själv vet stämmer. Vilket jag gör.
Funderar på att slötitta på någon klassisk rulle om jag orkar, känner för lite nostalgi denna afton. Kikade på "Små gröna män från mars" för någon vecka sedan, där fick man sig ett rejält skratt. I filmen hade de rakat dvärgar flintskalliga och spraylackerat dem gröna, och de skulle alltså föreställa marsianer. Helt värdelös film egentligen, ganska underhållande dock. Frågan är vilken film man ska se på nu då... Kanske blir att sätta på en som utspelar
sig på Barbados.
Klämmer in ett dagens citat innan jag försvinner för dagen:
"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig..."





Kommentarer
Postat av: Ivon

haha lika bra som alltid!

2010-10-23 @ 11:54:26
Postat av: Angtalang

Hej min vän! Kika in på våran blogg för att bli kvitt dina bekymmer.



Med vänliga hälsningar Angtalang redaktionen!

2010-10-24 @ 17:32:47
URL: http://angtalang.blogg.se/
Postat av: Bimbo Boy

Kul att se fler killar som bloggar! :)

2010-10-25 @ 10:36:38
URL: http://bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Frossle.com
RSS 2.0
RSS 2.0