Bagateller...


Idag har jag farit land och rike runt efter ett paket Zoegas mörkrostat, som tycks vara slut precis överallt. Det fick bli ett lager Burn Mocha istället för att tillfredställa mitt dagliga behov koffein för dagen. Det tråkiga med den är att den är så fruktansvärt vidrig; den smakar en gnutta kaffe utblandat med tolv veckor gammalt tjurpiss (red bull) ungefär...

I vilket fall så utlovade jag i mitt förra inlägg att jag skulle skriva om när jag blev häktad för två veckor sedan, efter ett vanligt besök på krogen som inte riktigt slutade som planerat.
Allt började med att jag, Hasse och Kenneth åkte hem till Magnus som vi alltid gör innan varje krogbesök var tredje lördag. Hade slängt på mig min mattsvarta kostym som har varit med sen brorsan gifte sig. Vi började snacka om allt från galna svensexor till äckliga snorungar som vi alla hade svurit att aldrig skaffa en gång i tiden, även om det var ett löfte ingen av oss egentligen skulle kunna hålla mer än åtta år till. Speciellt inte Hasse, han blir bara mer och mer blödig för varje dag känns det som.
Diskussionerna blev allt mer högljudda och intensiva allt som tiden och ölen gick åt, och vi beslutade oss för att dra vidare till en krog, en något mer exotiskt eller orientalisk om man så vill denna gång.
Vi kom fram till krogen som heter Nota Benè, vi hade bara varit där en gång tidigare för några år sen. Dörrvakten var densamma; en svart karl på 1,95 med massiva muskler men ett IQ på runt 99. Han hade varit väldigt besvärlig, en sån där snubbe som inte släpper in folk som är för fulla; eller för fulla enligt honom.
Vi gick fram mot dörrvakten med det (bokstavligt talat) svarta stenansiktet, och Hasse snubblade på en rännsten på vägen dit. Självklart såg dörrvakten detta, trodde han var packad som ett svin och sträckte fram handen mot honom och signalerade stopp, Hasse fick inte komma in. Jag blev naturligtvis upprörd över detta och påpekade att Hasse inte alls var särskilt full, snarare klantig och jag egentligen var mycket fullare. Det skulle jag förstås inte ha sagt, nu kom inte jag heller in. Tyvärr hade jag druckit mer än vad jag skulle ha gjort den kvällen, och mitt aggressiva jag började ta över. Jag hade givetvis ingen chans att slå ner en tvåmeters-svarting, men alkoholen fick mig att tro det, så utan att tveka det minsta tog jag sats och hoppade upp på vaktens axlar och började puckla på honom och dra honom i öronen, jag kom ihåg att jag fick av honom solglasögonen. Enligt vittnen ska jag ha sett ut en rabiessmittad känguru vid det tillfället, själv kommer jag nästan bara ihåg att jag såg rött. Nästa sekund så svartnade det för mina ögon, och jag vaknade upp i en cell. Det jag kommer ihåg från det var att jag fortfarande var ganska full, och mitt högra öga var svullet. När jag kom ut morgonen efter fick jag reda på att dörrvakten inte hade gjort någon anmälan, det som jag gjorde kunde tydligen inte klassas som misshandel.

Den kvällen var sista gången jag någonsin satte min fot nära Nota Benè kan jag säga...
Några sista ord för kvällen: Undvik Danish Gold, svarta dörrvakter samt Burn Mocha. Ha det gott







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Frossle.com
RSS 2.0
RSS 2.0